fredag 27 april 2012

Kokosbeströdd tulpan?

Härliga dag! Har haft hela eftermiddagen hemma och den tillbringades så klart ute, i rabatterna. Sju små rabatter rensades och nu återstår 7-8 stora. Räknar med att hinna med dem under mina fyra lediga dagar.
Kände verkligen att energin kom direkt med det finare och varmare vädret vi haft idag.

Dagens kollage!
Kungsängsliljorna blommar idag. De är verkligen vackra med sitt rutiga mönster.
Auriklerna blommar fortfarande fint i Lugnet.
De nya tulpanerna har slagit ut men jag hittar inte namnet på dem. Måste ha glömt anteckna. På nära håll ser det ut som att man har strött kokos överst. 
Kaukasisk förgätmigej har slagit ut idag. Så söt!


Kan kanske "golvet" bli lagt här i helgen? Jag har bidragit genom att bära fram de fem plattor vi hade hemma. Alltid något!

För övrigt så...
  • funderar jag på om jag ska sluta läsa boken "Siri" eller om jag ska ge den ytterligare en chans. Har läst snart 100 sidor men inte direkt fastnat. Hm...
  • luktar det ko i Lugnet idag. Vände ner kogödsel där idag så det närmar sig plantering, så sakteliga. 
Full fart rakt in i fyradagarsledigheten! Trädgården, here I come!



12 kommentarer:

  1. Japp, här blir också ledigt i fyra dagar med en del trädgårdstid.

    Ha det så kul och hoppas vi får fint väder!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilka hoppfulla vackra foton. Vad bra att det luktar ko, oluktande gödsel är inge´ bra anser jag.

    Ha en härlig ledighet med massor av trädgårdstid!

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Härligt med ledigthet, hoppas vi slipper regnet så jag kan måla min pergola. Köpte färg för ett tag sedan men det har inte blivit något tillfälle än...
    Din pergola är super fin, ska bli roligt att få se med plattorna sen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åhh vilket snyggt collage, snygg pergola också sen är det så där spirande gröns...underbart! Ha en härlig trädgårdshelg! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färg er pergola redan har fått, alldeles silvergrå. Jag har blivit skoningslös när det gäller att läsa ut en bok eller se klart en film. Min tid är för dyrbar, om jag inte fastnar slutar jag att läsa/se den. När jag var 20 hade det varit otänkbart, då var det ett syndabrott att inte hålla ut till det bittra slutet :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. till och med jag har rensat rabatter idag här uppe i norr:)Så in pergola du har..och den Auriceln var görsnygg!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Vilken underbart väder det har varit idag. helt otippat eftersom det var utlovat regn. Er pergola är ju bara så himla fin. Lycka till med stenarna. Jag har också samlat ihop plattor här på Höjden som vi ska lägga i växthuset. Det känns i ryggen nu vill jag lova.

    Tack för fina kalashälsningen. ja, det hade varit kul att ses. Kanske kan vi få till en liten mitt- nordskånsk bloggträff???

    Kram Åsa

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Det ser ut att kunna bli riktigt härliga dagar nu och du kommer säkert ha en skön trädgårdsledighet!

    Kramar
    Lena, Jagochvitt

    SvaraRadera
  9. I dag var jag också för första gången i trädgården och rensade rabatter - härligt! Mina kungängsliljor är bara 10 cm höga så jag får nog vänta lite till med att få se blommorna...

    Ha en härlig helg i trädgården!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  10. Precis som kokos! Åh, din pergolagång är så fin....

    SvaraRadera
  11. Jag är riktigt avundsjuk på din pergolagång! En pergola har jag klurat på om/var det skulle kunna passa in ända sedan vi började göra om vår trädgård för tio år sen, men jag får inte ihop det pusslet =(
    Fyra lediga dagar ser även jag fram emot och jag säger som du, Trädgården here I come / Kram gittan

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!