tisdag 5 mars 2013

VI halkar efter

Sitter och tittar igenom lite bilder från förra året. Våren hade kommit längre vid denhär tiden då. 

Förra året blommade några krokusar i första halvan av mars. Jag röjde rabatter och hade penséer på trappan. 

Just nu är vi inne i en period med ganska kalla nätter i förhållande till dagarna. -6 i morse men flera plusgrader under dagen. 

För övrigt så...
  • betyder nog inte ansvar samma sak för alla.
  • funderar jag på vad jag kan ha som dyna på bänken i Lugnet. Behöver något mjukare. 
  • kanske det är dags att byta foto på vår fotovägg. Får nog kolla lite på det. 


Ta hand om er!

7 kommentarer:

  1. Kristianstadtrakten, södra Blekinga och några små områden i västra Norrland är annars de platser i Sverige där den meteorologiska våren redan anlänt.
    Hjälper tydligen inte.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Jadu, inte är det någon vår i sikte här heller! Kalla nätter håller kvar snön som bara sjunker undan yttepyttelite på dagarna. Det får vara slut på vintern nu!

    Jodå, du har mejlat rätt Lena, ska skriva ett svar till dej när orken är lite större än idag...

    Kramar och tack för din underbara varma omtanke!

    Lena

    SvaraRadera
  3. Ja nog längtar jag efter lite mer vår i alla fall. vi får nog vänta till Påsk innan det kan vara som på din bild från förra året.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Är det så att våren var tidigare förra året, lite trist. Men i fjol vet jag att påskveckan var kall för då frös alla mina planteringar på trappan bort. Och vi var på semester och kunde inte rädd dem.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Nu vill man verkligen komma igång! Jag konstaterade just att det ser för bedrövligt ut utanför huset. Vid entrén ligger en barrande granrismatta, och i krukorna står fortfarande gran- och tallris kvar sedan i julas. Verkligen deprimerande...Hoppas jag får tid att snygga till lite i helgen! Vårblommor går inte än på långa vägar, men jag kan ju åtminstone byta ut granriset mot björkris...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Visst är det stor skillnad mot förra året. Hoppas att det sätter fart snart.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Ja det känns som vi ligger lite efter i år men man får hoppas det är på gång.

    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!