fredag 2 november 2012

Blommig fredag: Hemlig

Hemlig, är det bra eller inte? Beror nog helt på i vilket sammanhang. Jag som person är kanske inte direkt hemlig men jag har integritet som jag värnar om. Kan man vara hemlig när man har en blogg som är öppen? Ja, det kan man nog eftersom man själv väljer hur mycket man visar och berättar.

Bilder kan ge en hemlig känsla tycker jag.

En delvis öppen grind. Vad händer där innanför?

Vem är jag? Ja, det räcker oftast att ni får en liten skymt av mig tycker jag. 

Lilla snigel försöker nog hålla sig lite hemlig här i stockrosen. Vill inte synas för alla. 

Knoppar är nog bland det mest hemliga jag vet om vi tänker trädgård. Min älskade buskpion i knopp. Jag vet numera hur den kommer se ut när den öppnar sig men ändå är det lika spännande varje år. 


För övrigt så...
  • har jag inga planer för dagen faktiskt. Får se vad jag ta mig för...



Ha en fin helg nu!

11 kommentarer:

  1. Jag har märkt att när det kommer till den egna familjen så är man lite hemlig skriver inte ut namn på familjemedlemmar.Din tolkning är fin.MVH

    SvaraRadera
  2. En fin och lagom hemlig tolkning...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt hemligt med knoppar:)). Din buskpion är så vacker. Det är bra att var lite lagom hemlig:)).
    Ha en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hemligt kan vara vackert, tycker jag. Och skuggbilden är både hemlig, spännande och vacker! Låter ljuvligt med en helt oplanerad dag - hoppas den blev fin! Liksom helgen och kommande dagar :). KRAM Marie

    SvaraRadera
  5. Fantastisk tolkning. Å, jag vill sparka runt i de där löven vid grinden! Öppna den och hoppa runt (tur man är vuxen och har självbehärskning). Du tar så fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder här hos dig, som vanligt!

    Nog kan man vara lite småhemlig fast man bloggar, - det man skriver om och hur personlig man vill vara kan man ju kontrollera själv.

    Awards kanske är lite tramsigt, men nu finns det en sådan att hämta hos mig iallafall. Du behöver inte göra något med den om du inte vill, men jag gillar ju din blogg! =)

    Önskar dig och de dina en fin allhelgonahelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Vakre bilder du byr på i dag :) Ha en trivelig helg!

    SvaraRadera
  8. Nu är dagen slut och du vet vad du gjorde... Hoppas den blev perfekt!?

    Bilden på dig i sanden är grym!

    Ha en härlig helg :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Och dina bilder är verkligen lite hemliga, var och en på sitt sätt.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  10. Ja, knoppar är ju verkligen hemliga.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Like Bettina Bäck mentioned, I get the urge to scuffle through the leaves that are piled against your gate, very inviting.

    I bet the snail wishes it had kept itself a secret better than it did. In a garden, you are either a secret snail or a dead snail.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!