söndag 25 november 2012

Första steget mot advent

Här är vi inte mycket för att tjuvstarta advent och jul men eftersom vi inte kommer ha så mycket tid för adventsförberedelser nästa helg så bakade jag faktiskt saffransskorpor idag.

Skorpor och brasa. 

Jag brukar använda samma grundrecept till skorpor året om. Byter bara ut smaktillsatsen. Saffran nu, lavendel ibland, hackad choklad, polkagrisar (blev inte jättebra)...

För övrigt så...
  • blev det visst två inlägg idag. 
  • är det mycket gott och enkelt med laxrätten vi hade ikväll. Laxbitar i en form och sen på med en blandning av creme fraiche, sambal oelek och parmesanost. In i ugnen och till laxen är det gott med potatisgratäng. 
  • önskar jag mig ovanligt många saker i år tycker jag. Får väl se sen om jag varit snäll???


Jaha, då var helgen nästan slut igen. Ny vecka i morgon och nya tag.
Kram

5 kommentarer:

  1. Skulle just skriva en kommentar om Rominlägget, så hittar jag detta i stället.
    Det låter gott med saffransskorpor...det är nog så att jag gillar allt med saffran i. Förra året bakade jag minimuffins med saffran och mandelmassa, nu måste jag leta efter receptet här på nätet, jag har inte det kvar!

    Rom ser vackert ut, förutom det där smutsiga vattnet. Jag var i Venedig för många år sedan och där såg vattnet lika eländigt ut, dessutom luktade det på sina stället riktigt äckligt.
    Tack för laxreceptet!

    Kram, ha en fin vecka!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Mums, vad gott med saffransskorpor. Gillar verkligen saffran. :) Jag brukar inte heller tjuvstarta julen men har gjort det lite i år.

    Kul att se dina rombilder nedan och i tidigare inlägg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen,
    Här har det också varit saffransbak fast det blev Leilas saffrans snurror och jag har redan fått i mig två stycken. Din lax rätt låter intressant , recept?
    Appen som jag berättade om som man kan göra om bilder lite udda, heter Instastory, jag kan rekommendera att även hämta hem en app som heter dagensapp, då får man gratis erbjudande varje dag från appar som egentligen konstar.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Du har alldeles säkert varit jättesnäll! Det känns lite konstigt att det är första advent nästa helg. Har inte förberett något än, men på fredag ska vi baka pepparkakor.

    Ha en fin vecka. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar hjälpa tomten en bit på vägen om han anser att jag inte varit tillräckligt snäll för att få det jag allra helst önskade mig.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!