söndag 17 februari 2013

Inspiration på olika sätt

Att inspirera andra är det som känns mest roligt med att blogga tycker jag. Alltså är jag jätteglad för att så många kände sig inspirerade av förra inläggets bilder. Tack alla för fina kommentarer och mail!
Det finns många, hör och läser jag, som tror att man bloggar för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Det är nog bara människor som inte själva bloggar som har den uppfattningen :)
Själv behöver jag en hel del inspiration från olika håll för att tänka nytt, för att skapa. Den inspirationen får jag mycket genom att läsa bloggar men även genom att besöka andras trädgårdar och bläddra i tidningar av olika slag.
Idag kom en nya tidning med mig hem.

Denna kom med mig hem och där i fanns en del inspiration. Jag hittar något kul här och något där och sedan blir det till en idé som kombineras av olika intryck. Så är det nog för många tror jag, eller?
Vad inspireras du av?

Idag är det söndag och imorgon jobb igen. Denna veckan blir lite annorlunda eftersom jag kommer vara ledig ett par dagar. Då ska jag passa på att vara en del i Lugnet. 
I går fick jag ett presentkort för att köpa nya handskar och vårlökar. Det ska jag handla för i veckan. 

För övrigt så...
  • har slutet av veckan varit betydligt bättre än början. En mycket hög räkning kom, pannan havererade totalt = dyrt och kallt och vid veckohandlingen fick jag sämsta kundvagnen och jag hade superbråttom. Slutet av veckan har innehållit besök av fina vänner och mycket skratt. 
  • har det varit lite si och så med träningen i veckan av olika anledningar. Skärpning!
  • körde jag fast lite med virkningen men nu har det lossnat igen. Hur svårt kan det vara att räkna rätt???

Nu avslutas kvällen med te och virkning. 
Ta hand om era barn, stora som små. Ge kärlek och tid!


6 kommentarer:

  1. Vad jag inspireras av? Oj, det är ju så mycket men bilder inspirerar mig mycket. Inte bara det jag ser utan mycket känslan som bilderna förmedlar. Människor och bloggar inspirerar också väldigt, väldigt mycket. Tidningen ser spännande ut.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Så sant du skriver om bloggande. Det finns säkert folk som bloggar för uppmärksamhetens skull också, men det är nog mest s.k. "kändisbloggare".

    Trist när pannan lägger av. Nog hade man hellre lagt de pengarna på roligare saker, men du får njuta desto mer av det där presentkortet.

    Om du letar porslin kan jag tipsa om Möbelmagasinet i Hanaskog, som köper och säljer grejer från dödsbon. Inte det billigaste stället kanske, men utbudet brukar vara stort och det kommer in nya grejer hela tiden.

    Ha det så gott i veckan! (Sportlov, kanske?)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Jag inspireras mest av naturen. Köper
    en och annan tidning. Bloggarna är fantastiska tycker jag. Vad fint vykort det var i Hus och Hem trädgård. Bilden på dig var så himla bra.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Jag har varken ekonomi eller utrymme för så mycket tidningar men bloggar...det får alltid plats. Det är ett himla bra bränsle när orken gått ner på lågvarv eller idéerna gör som solen (lyser med sin frånvaro). Vid datorn står en liten fullklottrad anteckningsbok, alltid redo för fler intryck. Den är min backup om tekniken havererar :)

    SvaraRadera
  5. Jag inspireras av bilder, och så får man någon ny idé av det man ser.
    För övrigt har du mina sympatier kring pannan... Vår pajjade för ett tag sedan. Där gick renoveringspengarna... Trist!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!