lördagen den 2:e februari 2013

Vitt är bättre än brunt

Det började igår kväll och fortsatte under natten. Målningen av landskapet runtomkring. Det blev vitt!

Rudbeckiorna från förra året fick snöhatt. Hoppas de kommer i år igen. Det är många år sedan jag sådde rudbeckior men de brukar överleva eller fröså sig. 

Snön som kom var ganska tung eftersom vi har ca 0 grader. 

Lite grönt liv syns ändå. Klockjulrosen är nog den grönaste just nu. 

Annars är väl färgen i trädgården brun, grå och, just nu, vit. Ena halvan av dammen på bild. Det ser ganska kallt ut med ishinnan på vattnet. Hoppas fiskarna har det bra där under. 

En lugn lördag har jag tycker jag. Så vill jag ha det.
Ännu så länge tänker jag bara fröer och annat trädgårdsrelaterat men jag känner att det kan vara dags att göra planen över vad som ska sås var i trädgårdslandet nu när som helst. Lite mer konkret planering närmar sig alltså.

För övrigt så...

  • är det svårt att hitta mönster till balklänning om man har en bild klar i huvudet. Vi åkte tomhänta från tygaffären idag. Inget tyg till min mer vardagliga klänning heller för jag är en velpotta. 
  • skiner solen nu!
  • har jag varit på vinden och burit ner två kornettliljor som närmade sig döden med stormsteg. Hoppas min livräddning fungerar. 
Skön lördag önskar jag alla!

9 kommentarer:

  1. Det är så svårt när man har en bild av hur klänningen ska se ut och man inte hittar något mönster som stämmer överens. Det är därför jag ofta syr utan mönster eller gör om dom. Hoppas det löser sig. Här är det en lugn lördag med en hängig kille i soffan.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Va´? Har ni fått snö? Vi fick bara ljuvligt vacker rimfrost :)
    Ha en fortsatt skön lördag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Ska nog slå mig på bakning också, eftersom kvällen blev ledig när den vi skulle besöka blev sjuk.

    Lycka till med klänningarna:)

    SvaraRadera
  4. Oj, så vitt det blev hos er! Här låg det ett vitt puder i morse och min inställning till det är ju inte riktigt densamma som din (för att uttrycka det milt "ler") Jag gillar brunt och min gröna gräsmatta samt att alla trädgårdens små soldrivna lampor börjat ha disco om kvällarna - det är ett vårtecken minst sagt! Jag hade också tänkt sy tjejernas balklänningar men när man kan köpa dem till det pris vi gjorde så blev det så istället. Hoppas du hittar rätt mönster och att helgen blir som du önskar / Kram gittan (som för tillfället njuter av en ensam eftermiddag)

    SvaraRadera
  5. Vad fint det är i din trädgård, vacker bild med dammen.
    Vilken lycka att kunna sy, och en klänning verkar jättesvårt tycker jag. Lycka till, hoppas du hittar rätt tyg.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Oj, vad avundsjuk jag blir. Här är det fortfarande brunt och trist.
    Det är väl för att vi bor så långt söderut ;-)
    Ulrika

    SvaraRadera
  7. Du har det så fint i trädgården även på vintern! Dammen och området runt omkring den är jättefint!
    Förra året satte vi en häck mot grannen, där det tidigare satt ett staket. Den växte knappt märkbart förra året och jag läääängtar tills den vuxit upp lika mycket som din!
    Skön lördag till dig också!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder du bjuder på.

    Här ser man inget brunt alls utan allt är bara vitt, vitt, vitt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. hej Marina
    ja jisses.de e sant.
    ja den som ändå kunde sy.....
    å missa nu inte..

    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter...
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en kommentar. Jag blir SÅ glad!